W celu promocji marki można wykorzystywać wiele rodzajów narzędzi online i offline. Reklamy w gazetach i kampanie mailingowe to dwa różne światy, które doskonale się uzupełniają, tworząc synergię. Jak połączyć mailing z tradycyjnym kanałem dotarcia do odbiorcy? Jakie są zalety obydwu mediów?
Działania crossmediowe w promocji marki
Konsumenci są coraz bardziej świadomi swoich potrzeb i oczekiwań, a modele zakupowe ulegają dynamicznym zmianom. Obecnie odbiorcy dużą wagę przywiązują nie tylko do samego produktu, lecz także jego prezentacji w mediach. Można zauważyć, że świat offline z online dość mocno się przenika, co wymusza na firmach prowadzenie działań reklamowych w wielu kanałach komunikacji. Strategia marketingowa różni się w zależności od tego, czy dana marka posiada czysto internetowy model biznesowy, czy jest odbiciem marki tradycyjnej w sieci.
Połączenie działań marketingowych w przestrzeni wirtualnej z kampaniami internetowymi może przynieść firmom wiele korzyści. Przede wszystkim pozwala na dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Ponadto integracja kanałów online i offline zapewnia marce wykorzystanie całego potencjału marketingowego, co może korzystnie wpłynąć na pozytywny wizerunek firmy oraz wyniki sprzedażowe. Jednak należy pamiętać, że wybór kanałów marketingowych jest w dużej mierze uzależniony od tożsamości marki i grupy docelowej.
Reklamy w gazetach jako uzupełnienie kampanii mailingowych
Kampanie mailingowe zajmują szczególne miejsce w strategiach marketingowych firm. Stały się jednym z najczęściej wykorzystywanych kanałów bezpośredniej komunikacji z odbiorcami. Dają możliwość precyzyjnego dotarcia do grupy docelowej w krótkim czasie. Ponadto każda kampania mailingowa jest mierzalna i odznacza się dużą efektywnością. Natomiast reklama w gazecie nie daje możliwości zmierzenia konwersji czy wyników sprzedażowych. Czy w takim razie jest mniej skuteczna? Tradycyjny rynek rządzi się innymi prawami niż świat wirtualny, dlatego nie można porównywać tych dwóch mediów. Reklama w gazecie jest świetnym uzupełnieniem promocji internetowych. Kampanie w mediach offline wpływają głównie na kształtowanie wizerunku marki. Natomiast działania online, ze względu na mierzalność wyników, doskonale sprawdzają się w kampaniach nastawionych na sprzedaż.
W obecnych czasach trudno jest budować pozycję na rynku bez wielokanałowych działań marketingowych. Różne kanały promocji marki nie tylko doskonale uzupełniają przekaz, lecz także go wzmacniają. Kampanie internetowe oraz w mediach tradycyjnych zapewniają odbiorcom inne doświadczenia, co może korzystnie przełożyć się na wizerunek marki i wyniki sprzedażowe.